Uczestnictwo w imprezie Gymkhana GP oznacza akceptację postanowień Regulaminu i przepisów, na podstawie, których Regulamin został sporządzony.
WPROWADZENIE
Gymkhana - sport motorowy wymagający od zawodników przejazdu wyznaczonej trasy na czas. Przejazdy odbywają się indywidualnie, a trasa składa się z takich elementów jak: serie zakrętów, slalomy, nawroty 180 stopni, nawroty 360 stopni, ósemki. Przejazd odbywa się przy maksymalnych przyspieszeniach i hamowaniach. Bardzo ważna jest zdolność zapamiętania trasy i koncentracja. Umiejętności jazdy zdobyte podczas startów w tej dyscyplinie mogą znacząco przełożyć się na poprawę zarówno bezpieczeństwa jak i przyjemności z jazdy motocyklem po drogach publicznych. Zawody odbędą się niezależnie od warunków pogodowych. Jednakże w wyjątkowych sytuacjach organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odwołania lub zmiany terminu imprezy.
UCZESTNICY
- Jako uczestnik rozumiana jest każda osoba, która bierze udział w jazdach treningowych bądź konkursowych i została wcześniej zarejestrowana przez organizatora.
- Rejestracji można dokonać do dnia poprzedzającego zawody na stronie internetowej lub w dniu zawodów w biurze zawodów.
- W celu rejestracji należy wypełnić i podpisać formularz rejestracyjny zawierający informacje o uczestniku oraz motocyklu biorącym udział w imprezie.
- W przypadku liczby osób przekraczającej możliwości organizacyjne imprezy, organizator może podjąć decyzję o zamknięciu rejestracji.
- Osoby uczestniczące w jazdach konkursowych, treningach, bądź rozgrzewkach na motocyklu zobowiązane są do:
- posiadania i wykorzystania motocyklowej odzieży ochronnej i homologowanego kasku
- poruszania się motocyklem wyłącznie w kasku i po wyznaczonych do tego obszarach bądź torach (jazda bez kasku będzie równoznaczna z dyskwalifikacją i wykluczeniem z imprezy)
- przestrzegania porządku, przepisów ppoż i ochrony środowiska
- stosowania się do poleceń osób funkcyjnych i przedstawicieli organizatora.
- Uczestnik imprezy musi posiadać ważny na terenie Polski dokument uprawniający do jazdy motocyklem, lub motorowerem.
- Stan zdrowia musi pozwalać na uczestnictwo w jazdach szkoleniowych, konkursowych i testowych.
- Uczestnicy Gymkhana GP oświadczają, że nie są ani nie będą w trakcie jazd szkoleniowych, konkursowych i testowych pod wpływem alkoholu, leków wpływających na zdolność prowadzenia pojazdów, narkotyków ani innych środków odurzających.
- Uczestnik imprezy ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za pojazdy używane przeze siebie w czasie imprezy „Gymkhana GP”.
- Uczestnik imprezy ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody wyrządzone przez niego w czasie uczestnictwa w jazdach szkoleniowych, konkursowych i testowych oraz za uszczerbek na zdrowiu osób trzecich, włączając w to uczestników jazd szkoleniowych, konkursowych i testowych, widzów oraz osoby działające w imieniu i na rzecz organizatorów tych jazd.
- Uczestnik imprezy nie będzie żądał zwrotu poniesionych kosztów udziału w imprezie „Gymkhana GP”.
- Osoby niestosujące się do przepisów niniejszego regulaminu podlegają pouczeniu lub karom zgodnym z Regulaminem. W przypadkach drastycznych organizator zastrzega sobie prawo powiadomienia służb porządkowych, Straży Miejskiej, Policji, a w ostateczności, w celu ochrony organizatora i obiektu lub egzekwowania należności za poniesione straty, wystąpienia na drogę sądową wobec uczestnika/ sprawcy zdarzenia.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia z zawodów oraz z imprezy zawodnika, który:
- nie stosuje się do ustaleń regulaminu,
- nie stosuje się do poleceń organizatora,
- jest pod wpływem środków odurzających,
- porusza się motocyklem lub zachowuje się w sposób narażający bezpieczeństwo swoje lub innych,
- wykazuje się niesportowym zachowaniem.
- Ostateczną decyzję o dopuszczeniu danego zawodnika do zawodów podejmuje Organizator.
PRZYZNAWANIE NUMERÓW STARTOWYCH
- O przyznawaniu numerów w czasie rejestracji do poszczególnych rund decyduje kolejność zgłoszeń.
- Pula numerów jest wspólna dla wszystkich klas.
- Numery startowe klas „pretendent” i „amator” oraz klasy „pro” muszą być wyraźnie różne. Preferowane jest, aby klasa „pro” miała plastrony czerwone, a klasy niższe plastrony żółte.
- Do startu w zawodach dopuszczony zostanie tylko zawodnik posiadający na sobie plastron z przydzielonym numerem startowym, zawodnicy bez plastronów zostaną zdyskwalifikowani.
- Organizatorzy poszczególnych rund mają prawo do wykonania plastronów na własny koszt, jeśli takie są wymogi sponsora danej rundy, pod warunkiem, że nie koliduje to z wcześniejszymi ustaleniami pozostałych organizatorów i sponsorów całego cyklu zawodów.
SPECYFIKACJA MOTOCYKLA
- Motocykl biorący udział w Gymkhana GP musi być:
- zarejestrowany,
- technicznie sprawny,
- posiadać ważne ubezpieczenie OC,
- posiadać ważne badanie techniczne (przegląd)
- wyposażony w opony homologowane do poruszania się po drogach publicznych (zabronione jest korzystanie z opon sportowych typu slick, wet, rain, itp.)
- Z motocykla można zdemontować rejestrację oraz elementy łatwotłukące się takie jak kierunkowskazy, lusterka czy lampa.
- Demontaż innych elementów możliwy za każdorazową zgodą sędziego głównego zawodów. Zgoda taka ważna jest tylko na zawody na których została udzielona.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia z imprezy motocykla, który:
- według jego opinii nie będzie spełniał wymagań określonych w niniejszym regulaminie,
- w sposób rażący będzie przekraczał normy głośności,
- będzie posiadał jakiekolwiek wycieki oleju, paliwa, bądź innych płynów,
- nie został przygotowany zgodnie z zaleceniem organizatora danej rundy.
- W wypadku ustawienia wolnych obrotów wyższych niż fabryczne zalecenia producenta musi być zainstalowany, używany i sprawny mechanizm automatycznego wyłączania zapłonu w przypadku rozdzielenia kierowcy od pojazdu (tzw. zrywka)
ZASADY I PRZEBIEG IMPREZY
- Szczegółowy harmonogram imprezy zostanie podany przez organizatora nie później niż na dwa dni przed imprezą.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmian harmonogramu, o których będzie informował uczestników jak to tylko możliwe najszybciej.
- Bezpośrednio przed rozpoczęciem imprezy zawodnicy biorą udział w odprawie, na której zostaną przekazane wszystkie niezbędne informacje dotyczące zasad bezpieczeństwa oraz poruszania się po torze jak i poza jego obrębem.
- Trasa konkursowa zostaje opublikowana podczas odprawy zawodników poprzedzającej przejazdy konkursowe. Znaczenie kolorów pachołków użytych do oznaczenia trasy:
- czerwony - należy mijać z lewej jego strony (mając go po prawej ręce);
- niebieski - należy mijać z prawej jego strony (mając go po lewej ręce);
- czerwono-żółty (lub ustawione razem czerwony i żółty) - należy okrążyć, podjeżdżając z jego lewej strony (mając go po prawej ręce) i wykonując objazd wokół niego większy niż 270 stopni;
- niebiesko-żółty (lub ustawione razem niebieski i żółty) - należy okrążyć, podjeżdżając z jego prawej strony (mając go po lewej ręce) i wykonując objazd wokół niego większy niż 270 stopni;
- dwa żółte – należy przejechać między nimi (tzw. brama);
- dwa żółte o środkach połączonych wyrysowaną linią prostą – należy przeciąć linię rzutem jednego z kół po czym kontynuować jazdę po stronie najazdowej obu pachołków (tzw. lustro);
- Innego rodzaju pachołki ustawione bądź położone na trasie mogą dodatkowo wskazywać kierunek jazdy.
- W ustawieniach toru, w szczególnych wypadkach, mogą występować odstępstwa od podanych powyżej reguł i są one uzależnione od postanowień organizatora.
- Przed rozpoczęciem przejazdów zawodnicy dostają możliwość zapoznania się pieszo z trasą podczas sesji zapoznawczej.
- Sesja zapoznawcza jest wspólna dla wszystkich zawodników.
- Minimalny czas sesji to 30 min, jednak może zostać skrócony w wyniku nieprzewidzianych okoliczności.
- Zapoznanie z trasą możliwe jest wyłącznie pieszo, bez korzystania z pomocy takich jak: wrotki, rolki, hulajnogi, monocykle itp.
POMIAR CZASU
- Za pomiar czasu oraz wskazywanie przewinień odpowiedzialni są sędziowie wyznaczeni przez organizatora.
- Wszystkie decyzje sędziów są ostateczne i niepodważalne.
- Procedura startu: Motocykl zostaje umieszczony w polu startu, tak by przednie koło nie dotykało linii startu. Pomiar czasu startuje od przekroczenia linii startu przednim kołem po czytelnym znaku wydanym przez sędziego.
- Procedura mety: Motocykl musi zostać zatrzymany w wyznaczonej strefie. Czas przejazdu zostaje zatrzymany po przekroczeniu linii mety przednim kołem. Zatrzymanie się w polu metu musi być stabilne i jednoznaczne.
- Pole startu, jak i pole mety, jest prostokątem o szerokości 1,5m i długości 3m oznaczonym wyrysowaną linią. W każdym rogu pola znajduje się pachołek żółty, umieszczony tak, że jego środek pokrywa się z narożnikiem pola.
- Przewrócenie się motocykla lub zawodnika w polu tożsame jest z niezmieszczeniem się w polu, nawet jeżeli całość motocykla i zawodnika mieści się w liniach je wyznaczających.
- Karę 1 sekundy dodanej do czasu końcowego nakłada się w przypadku:
- przesunięcia pachołka poza wyznaczone miejsce,
- podparcia nogą o podłoże (przycieranie ziemi kolanem, łokciem, ręką bądź butem w czasie jazdy w złożeniach nie jest uznawane za przewinienie),
- falstartu.
- Karę 3 sekund doliczonych do czasu końcowego nakłada się w przypadku:
- nieprzecięcia linii lustra,
- wielokrotnego podparcia nogą o podłoże podczas wykonywania jednej figury,
- nie zatrzymania się na mecie w obrębie wyznaczonej strefy,
- przesunięcia pachołka poza wyznaczone miejsce jeśli należy on do lustra lub pola startu/mety.
- W przypadku pomylenia toru jazdy, wyjazdu poza wyznaczoną trasę lub przejazdu na skróty jest zobowiązany powrócić do miejsca, gdzie popełnił błąd i kontynuować przejazd.
- Dyskwalifikacja ma miejsce gdy:
- zawodnik wyjedzie poza wyznaczoną trasę lub pojedzie na skróty i nie wróci na prawidłowy tor jazdy lub nie ukończy przejazdu
- ignoruje polecenia sędziego,
- uczestnik porusza się po terenie imprezy Gymkhana GP bez zapiętego kasku.
- W przypadku gdy pomiar czasu zostanie zatrzymany z przyczyn niezależnych od zawodnika, ma on prawo do powtórzenia przejazdu.
- W przypadku gdy zawodnik zostanie mylnie zawrócony z trasy przez sędziego liniowego, lub nie może ukończyć przejazdu na skutek sytuacji za którą odpowiedzialność leży po stronie organizatora, ma on prawo do powtórzenia przejazdu.
KONKURS GP8
- Konkurs GP8 jest rozgrywany przed przejazdami konkursowymi Gymkhana GP
- Uczestnik imprezy musi posiadać ważny na terenie Polski dokument uprawniający do jazdy motocyklem lub motorowerem.
- Uczestnicy GP8 są zobowiązani do przestrzegania postanowień regulaminu imprezy Gymkhana GP
- Każdy z uczestników, ma za zadanie w jak najkrótszym czasie wykonać serię pięciu ósemek w znormalizowanym układzie:
- pole startu/mety o szerokości 2 m i długości 3 m.
- Prostopadle do linii startu/mety w osi symetrii w odległości 3m znajduje się niebieski pachołek.
- Na tej samej linii prostopadłej w odległości 12 m od czerwonego pachołka znajduje się pachołek czerwony
- Każdy zawodnik ma prawo do dwóch przejazdów.
- Przejazdy zawodnika następują po sobie, nierozdzielone przejazdem innego zawodnika.
- W szczególnych przypadkach organizator może zezwolić na odstępstwo od pkt. 6.
- Kolejność zawodników określa uzyskany najlepszy czas jednego przejazdu z uwzględnieniem doliczonych kar uszeregowany w kolejności rosnącej od najniższego (pierwsze miejsce).
- W przypadku, gdy dwóch, lub więcej, zawodników osiągnie ten sam wynik, o kolejności decyduje (kolejne punkty stosuje się, gdy poprzednie nie przyniosły rozstrzygnięcia):
- lepszy z gorszych czasów,
- mniejsza liczba kar w lepszym z przejazdów,
- mniejsza liczba kar w gorszym z przejazdów,
- niższa kategoria.
- Zawodnicy którzy nie ukończyli prawidłowo przejazdu umieszczani są na końcu klasyfikacji.
- Zawodnik startujący na motocyklu podstawionym przez organizatora ma prawo do wykonania tuż przed przejazdem trzech ósemek rozgrzewkowych na ósemce konkursowej, jeśli nie ma możliwości ustawienia oddzielnej ósemki rozgrzewkowej.
JAZDA KONKURSOWA
- Klasyfikacja w jeździe konkursowej odbywa się według zasad Gymkhana GP na podstawie dwóch przejazdów wyznaczonego toru.
- Pierwszy przejazd odbywa się według kolejności zawodników w konkursie GP8.
- Drugi przejazd odbywa się według kolejności czasów osiągniętych w pierwszym przejeździe powiększonych o czas dodany za ewentualne przewinienia i rozpoczyna się od najwolniejszego zawodnika.
- Decyzją organizatora ilość zawodników zakwalifikowanych do drugiego przejazdu w klasach „pretendent” i „amator” może ulec ograniczeniu.
- Kolejność zawodników określa uzyskany najlepszy czas jednego przejazdu z uwzględnieniem doliczonych kar uszeregowany w kolejności rosnącej od najniższego (pierwsze miejsce).
- W przypadku, gdy dwóch, lub więcej, zawodników osiągnie ten sam wynik, o kolejności decyduje (kolejne punkty stosuje się, gdy poprzednie nie przyniosły rozstrzygnięcia):
- lepszy z gorszych czasów,
- mniejsza liczba kar w lepszym z przejazdów,
- mniejsza liczba kar w gorszym z przejazdów,
- wynik konkursu GP8,
- niższa kategoria.
- Zawodnicy którzy nie ukończyli prawidłowo przejazdu umieszczani są na końcu klasyfikacji.
- W przypadku, gdy zawodnik nie może wystartować w swojej kolejce z przyczyn technicznych może zostać przesunięty w kolejce.
KLASYFIKACJA ZAWODNIKÓW
- Rywalizacja w jeździe konkursowej „Gymkhana GP” odbywa się w trzech klasach:
- amator
- pretendent
- pro
- Klasyfikacja na klasy jest płynna i może ulegać zmianom w ciągu sezonu.
- Metoda klasyfikacji zawodników:
- Podstawą do dalszych opracowań jest współczynnik określany w wynikach poszczególnych zawodów dla każdego ze startujących zawodników wyrażony jako iloraz wyniku zawodnika i najlepszego wyniku zawodów bez podziału na klasy.
- Współczynnik może być wyrażony procentowo.
- W wypadku nieukończenia przez zawodnika żadnego z przejazdów, jako współczynnik podaje się jego nieczasowy wynik (DSQ, DNF, DNS).
- Współczynnik określony w pkt. 3.3 nie jest brany do dalszych obliczeń.
- Weryfikacja przydziału zawodnika do klasy następuje zarówno między zawodami, jak i po zakończeniu sezonu.
- Zmiana kategorii zawodnika na niższą może nastąpić jedynie w ramach weryfikacji po zakończeniu sezonu i może objąć tylko zmianę o jedną klasę.
- [uchylony]
- Do analizy przydziału zawodników do klas wprowadza się poziomy uzależnione od współczynnika lub punktów w klasyfikacji generalnej. Poziomy te podzielone są na grupy: Ω, OΟ i XΧ. Poziom w danej grupie jest identyfikowany indeksem dolnym.
- Poziomy określane są przed startem sezonu i pozostają niezmienne w trakcie jego trwania. Ich wysokość na dany sezon podana w osobnym załączniku.
- Do klasy Amator przydzieleni zostają zawodnicy którzy:
- nie spełnili wymogów przypisania do pozostałych klas w ramach weryfikacji posezonowej
- wcześniej nie startowali w żadnych zawodach w bieżącym i poprzednich sezonach (debiutanci)
- Zawodnik pierwszy raz startujący w sezonie jest przydzielony do klasy Pretendent jeżeli wynika tak z weryfikacji kategorii po zakończeniu poprzedniego sezonu.
- Do klasy Pretendent w ramach weryfikacji między zawodami przydzieleni zostają zawodnicy którzy spełnili jeden warunek z:
- na jednych z zawodów w bieżącym sezonie osiągnęli lub przekroczyli poziom Ω₁
- na jednych z zawodów w bieżącym sezonie osiągnęli lub przekroczyli poziom Ω₂
- [uchylony]
- W ramach weryfikacji posezonowej, jeżeli zawodnik wystartował jedynie raz, stosuje się jedynie pkt. 3.12.2
- Jeżeli zawodnik nie wystartował na zawodach w okresie trzech pełnych sezonów przynależności do kategorii Pretendent, to w ramach weryfikacji sezonowej zostaje zdegradowany do kategorii Amator.
- Zawodnik pierwszy raz startujący w sezonie jest przydzielony do klasy Pro jeżeli wynika tak z weryfikacji kategorii po zakończeniu poprzedniego sezonu.
- Do klasy Pro w ramach weryfikacji między zawodami przydzieleni zostają zawodnicy którzy spełnili jeden warunek z:
- na jednych z zawodów w bieżącym sezonie osiągnęli lub przekroczyli poziom Ω₃
- na jednych z zawodów w bieżącym sezonie osiągnęli lub przekroczyli poziom Ω₄
- W ramach weryfikacji posezonowej, jeżeli zawodnik wystartował w sezonie jedynie raz, stosuje się jedynie punkt 3.16.2.
- Jeżeli zawodnik był przydzielony do kategorii Pro w ramach weryfikacji posezonowej dla poprzedniego sezonu, to w ramach bieżącej weryfikacji posezonowej zostaje zdegradowany do kategorii Pretendent jeżeli spełnione zostaną warunki:
- zawodnik nie osiągnął lub przekroczył poziomu Ω₃ na żadnych zawodach w sezonie;
- zawodnik nie osiągnął lub przekroczył poziomu ΧX₁ punktów w klasyfikacji generalnej za sezon;
- zawodnik nie osiągnął lub przekroczył poziomu ΟO₁ medianą współczynnika osiągniętego w trakcie każdych zawodów w sezonie.
- Jeżeli zawodnik nie wystartował na zawodach w okresie dwóch pełnych sezonów przynależności do kategorii Profesjonalista, to w ramach weryfikacji sezonowej zostaje zdegradowany do kategorii Pretendent.
- Jeżeli w ostatnim swoim sezonie startów zawodnik znalazł się w pierwszej piątce klasyfikacji generalnej sezonu, pkt 3.19 nie stosuje się.
- Zawodnicy z zagranicy, nie startujący regularnie w cyklu, przydzielani są do kategorii na odrębnych zasadach:
- zajęcie miejsc 1-8 w klasyfikacji generalnej lokalnych zawodów gymkhany w danym kraju powoduje automatyczny przydział do klasy Pro;
- zajęcie miejsc 9-15 w klasyfikacji generalnej lokalnych zawodów gymkhany w danym kraju powoduje automatyczny przydział do klasy Pretendent
- Pozostali przydzieleni zostają do klasy Amator.
- Podziału na klasy dokonuje organizator.
- W uzasadnionych przypadkach organizator pozostawia sobie prawo do przydziału zawodnika do danej kategorii z pominięciem zasad z pkt. 3.
- Ilość zawodników kwalifikujących się do klasy „pro” może zostać ograniczona decyzją organizatora cyklu.
- Decyzją organizatora, na danej rundzie można przyznać wyróżnienia w dodatkowych kategoriach.
KLASYFIKACJA GENERALNA
- Miejsca w klasyfikacji generalnej ustalane są na podstawie kolejności czasu uzyskanego w klasyfikacji końcowej z pominięciem podziału na klasy.
- Punktowanych jest pierwsze 15 miejsc, wg następującej zasady: 20-17-15-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1
- Do klasyfikacji generalnej uwzględnia się wyniki zawodnika:
- z całego sezonu, jeśli w sezonie odbędzie się 4 lub mniej rund,
- z pominięciem jednej rundy, w której osiągnął swój najsłabszy wynik lub nie uczestniczył, jeśli w sezonie odbędzie się więcej niż 4 rundy.
- Dodatkowo prowadzona jest punktacja pomocnicza na podstawie osobnego wzoru z pominięciem podziału na klasy.
- Wzór na obliczanie punktacji pomocniczej: Punkty = (100.000 / współczynnik (%)) - 10*( miejsce w zawodach – 1)
- W przypadku uzyskania takiej samej ilości punktów klasyfikacji generalnej, o kolejności decyduje punktacja pomocnicza.
- W przypadku uzyskania takiej samej ilości punktów na koniec sezonu w obu punktacjach przez dwóch najlepszych zawodników o miejscu końcowym decyduje dogrywka.
- O formie dogrywki decyduje organizator.
PRZEPISY OGÓLNE
- Regulamin obowiązuje w trakcie całej imprezy Gymkhana GP.
- Regulamin określa zasady i warunki udziału w imprezie oraz zasady odpowiedzialności osób korzystających z obiektu, gdzie odbywa się Gymkhana GP, w przypadkach naruszenia przepisów niniejszego regulaminu. Przepisy dotyczą zarówno osób biorących udział w imprezie, jak również widzów i obsługi.
- Udział w imprezie wymaga zgody organizatorów. W tym celu uczestnik zobowiązany jest do podpisania stosownego oświadczenia.
- Udział w imprezie Gymkhana GP wymaga wcześniejszego zapoznania się z „Regulaminem”, który jest dostępny na miejscu imprezy oraz na stronie internetowej imprezy.
- Organizator ma prawo do pobierania opłat za udział w zawodach.
- Każdy z uczestników zobowiązany jest do dobrowolnego wylegitymowania się celem potwierdzenia danych personalnych w oświadczeniu.
- Za bezpieczeństwo, ład i porządek w czasie całej imprezy odpowiedzialne są wyznaczone przez organizatora osoby funkcyjne, których poleceń każdy z zawodników lub uczestników imprezy ma bezwzględnie przestrzegać
- Osoby funkcyjne są uprawnione (także przy użyciu środków technicznych) do kontroli osób podczas wejścia oraz w każdym czasie trwania zawodów lub imprezy, celem stwierdzenia czy nie stanowią one zagrożenia bezpieczeństwa z powodu spożycia alkoholu lub narkotyku albo wskutek posiadania broni lub przedmiotów niebezpiecznych.
- Osoba w stanie nietrzeźwym, pod wpływem środków odurzających, stwarzająca możliwość zagrożenia dla innych osób lub obiektu, będzie usunięta z obiektu przez osoby funkcyjne lub inne osoby upoważnione przez organizatorów.
- W uzasadnionych przypadkach, osoby funkcyjne mają prawo do zaostrzenia kontroli zwłaszcza w zakresie wnoszenia /posiadania/ niedozwolonych przedmiotów.
- Zabraniania się posiadania przy sobie: niebezpiecznych przedmiotów, napojów alkoholowych oraz ich spożywania, broni palnej, białej, chemicznej, wyrobów pirotechnicznych
- Na terenie obowiązuje bezwzględny zakaz zażywania środków odurzających i picia alkoholu.
- Na całym terenie imprezy (tor, drogi dojazdowe, place, parkingi, część wystawowa) obowiązuje całkowity zakaz „palenia gumy”.
- Każdy z uczestników imprezy bierze w niej udział na własne ryzyko i własną odpowiedzialność
- Osoba powodująca zagrożenie w trakcie imprezy będzie wykluczona z jazdy i usunięta z terenu imprezy, a w przypadku spowodowania strat materialnych pociągnięta będzie do odpowiedzialności karnej i finansowej.
- Osoba biorąca udział w imprezie musi bezwzględnie przestrzegać w/w zasad, ewentualnych dodatkowych poleceń upoważnionego pracownika organizatora lub wyznaczonych osób funkcyjnych oraz ogólnych zasad BHP i ppoż.
WARUNKI UCZESTNICTWA WIDZÓW W GYMKHANA GP
- Widzowie oraz osoby postronne mogą przebywać jedynie w miejscach do tego wyznaczonych przez organizatora
- Osoba nietrzeźwa, stwarzająca ryzyko spowodowania niebezpieczeństwa oraz osoba posiadająca przy sobie przedmioty niebezpieczne wymienione w Regulaminie nie ma prawa wejścia ani przebywania na terenie imprezy i zostanie z obiektu wydalona.
- Widzowie imprezy, zobowiązani są do:
- Przebywania w czasie imprez wyłącznie w miejscach do tego przeznaczonych.
- Przestrzegania bezwzględnie zakazu wchodzenia na tor – nie przekraczania ogrodzenia toru.
- Zachowania szczególnej ostrożności w czasie poruszania się po terenie imprezy Gymkhana GP.
- Stosowania się do poleceń osób funkcyjnych, zarządzeń straży pożarnej, straży miejskiej oraz spikera.
- Widzom zabrania się:
- Przebywania w miejscach innych niż do tego przeznaczone.
- Wnoszenia i posiadania na terenie imprezy Gymkhana GP: napojów alkoholowych, broni wszelkiego rodzaju - przedmiotów, które mogą być użyte jako broń lub pociski, ogni sztucznych, rac, świec dymnych i innych środków pirotechnicznych, pojemników do rozpylania gazu, substancji żrących.
- Ponadto zakazuje się: rzucania jakichkolwiek przedmiotów na teren toru, rozniecania ognia, zapalania fajerwerków, kul świecących, rac, używania wulgarnego i obraźliwego słownictwa, obrażania jakichkolwiek osób, wchodzenia na obszary, które nie są dostępne dla widzów np. tor, pomieszczenia organizatora, malowania i oklejania elementów wystroju lub zabudowy imprezy, sprzedawania towarów, biletów, gazetek i druków, przeprowadzania zbiórek pieniężnych bez pisemnej zgody organizatora, zaśmiecania obiektu w inny sposób, wywieszania na ogrodzeniach: flag i transparentów bez pisemnej zgody organizatora
- Zabrania się prowadzenia promocji i sprzedaży jakichkolwiek marek i towarów bez zgody organizatora.
PRZEDSTAWICIELE MEDIÓW
- Dziennikarze i przedstawiciele mediów mogą przebywać w miejscach niedostępnych dla widzów pod warunkiem:
- uzyskania akredytacji dziennikarskiej w biurze zawodów,
- noszenia na sobie wydanej lub zaaprobowanej przez organizatora kamizelki odblaskowej,
- bezwzględnego stosowania się do zasad poruszania się po miejscach niedostępnych dla widzów, zasad bezpieczeństwa i poleceń osób funkcyjnych.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Wszelkie odstępstwa od powyższych reguł muszą być indywidualnie ustalane z organizatorem.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu w trakcie sezonu.
- Informacja o zmianach regulaminu będzie publikowana na stronie internetowej.
Załącznik 1
- Wartość poziomu Ω₁ na sezon 2024 zostaje ustalona jako 128%
- Wartość poziomu Ω₂ na sezon 2024 zostaje ustalona jako 117%
- Wartość poziomu Ω₃ na sezon 2024 zostaje ustalona jako 112%
- Wartość poziomu Ω₄ na sezon 2024 zostaje ustalona jako 107%
- Wartość poziomu OΟ₁ na sezon 2024 zostaje ustalona jako 115%
- Wartość poziomu ΧX₁ na sezon 2024 zostaje ustalona jako 10 pkt.